EFOP-1.3.7-17-2017-00205
„ Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete és a rimóci Római Katolikus Egyházközség közösségfejlesztő tevékenységének bővítése a társadalmi kohézió erősítése érdekében ”
A kedvezményezett neve: Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete – Római
Katolikus Egyházközség (Rimóc)
A projekt azonosító száma: EFOP-1.3.7-17-2017-00205
A projekt címe: „Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete és a rimóci Római
Katolikus Egyházközség közösségfejlesztő tevékenységének bővítése a társadalmi
kohézió erősítése érdekében”
A projekt megvalósítási időszaka: 2018.02.01-2021.05.01.
A szerződött támogatás összege: 49.890.570 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
A projekt tartalmának bemutatása: Az EU-s támogatás segítségével, a
Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete (mint konzorciumvezető) és a
Római Katolikus Egyházközség (mint konzorciumi partner) szervezetekből álló
konzorcium által megvalósítani tervezett (a Szakmai Tervben részletezett)
hátránykompenzációs tevékenységek szignifikánsan hozzájárulnak a társadalmi
esélyegyenlőség fokozásához, valamint az előítéletesség és a hátrányos
megkülönböztetés elleni többszintű fellépéshez. A Mozgáskorlátozottak
Balassagyarmati Egyesülete a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos
Szövetségének (MEOSZ) tagja, kiemelten közhasznú civil szervezet. A Szervezet - a
társadalmi ellátó rendszer mellett - a települési önkormányzattal közösen fontos
szerepet tölt be, a helyi fogyatékossággal élő, elsősorban mozgássérült emberek
megsegítésében, a társadalmi életben való egyenrangú részvétel biztosításában. A
Szervezet hiánypótló szociális, egészségügyi, képzési és életvitelt segítő
szolgáltatásokat nyújt. Alapvető célja a fogyatékossággal élő személyek
társadalomban való aktív részvételének elősegítése, számukra és a családtagjaiknak
mentális, pszichés, sorstársi és rehabilitációs segítség nyújtása. A társadalmi
beilleszkedést segítő közösségi szolgáltatásokat biztosít az életvitel, a kultúra, a
művészet, az önmegvalósítás, a sport, a szabadidősport, pihenés és rehabilitáció
területén. A Római Katolikus Egyházközségfontos szerepet tölt be a helyi közösség
életében, mivel a település népességének több mint 8%-a rómaikatolikus vallású. A
fenti 2 szervezet a helyi esélyegyenlőségi célcsoportok megszólítása és közösségbe
vonása, a szemléletformálás és a hátrányos helyzetű személyek integrációja terén
széles körű szakmai tapasztalatokkal bír. Meghatározó szereppel bír a helyben lévő
közösségek megtartó erejének erősítésében, a hátrányos helyzetű személyek
befogadásában, a leszakadó rétegek támogatásában, a mélyszegénységben és a
többségi (helyi) társadalomban élők közötti szociokulturális hátrányok
mérséklésében.
A projekt megvalósítási időszak 2018.02.01-én kezdődött meg, a projekt indítása óta
a projektmenedzsment és a szakmai megvalósítók a szerződésükben vállalt
feladataikat teljesítették. Lefolytatásra kerültek a szükséges beszerzési eljárások.
Bevonásra került 127 fő az érintett célcsoportból, akik legalább 3 eseményen részt
vettek. Megvalósult 22 db csoportos program, illetve 2 db szervezetfejlesztési
tevékenység. A vállalt tevékenységek teljesültek:
- Abilympia
- Integrált sportrendezvény
- Karácsonykor adománygyűjtés
- Kommunikációs, konfliktuskezelési előadássorozat
- Látogatás a jászberényi strandra
- Tanácsadás
- Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó eszközbeszerzések
- Anyák napja
- Elsőáldozó jelöltek találkozója
- Cigány zarándoklat
- Idősek világnapja
- Adventi koszorúkészítés
- Advent vasárnapi megvendégelés
- Falu karácsony
- Betegek Világnapja
- Családi nap
- Tavaszi ifjúsági találkozó
- Egyházmegyei találkozó
- Plébániai Játszóházas Napok
- Tíz napos tábor
- Gyalogos zarándoklat
- Őszi Ifjúsági Találkozó
- Szociális otthon látogatás
- Fogyatékossággal élők klubjának létrehozása és működtetése
- Kulturális csoport, színház, film/ koncert látogatás
- Hátrányos helyzetűek számára készségfejlesztő workshopok
- Munkahelyi beilleszkedést segítő workshop
- Munkahelyi motivációt segítő workshop
- Kézműves foglalkozások
- Hogyan tovább? Jövőkép foglalkozások fiataloknak
- Esélyegyenlőségi esetmegbeszélések
- Pénzügytudatosság növelése workshop
- Egyházi közösségfejlesztés
- Vezetésfejlesztés
A kedvezményezett neve: Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete – Római
Katolikus Egyházközség (Rimóc)
A projekt azonosító száma: EFOP-1.3.7-17-2017-00205
A projekt címe: „Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete és a rimóci Római
Katolikus Egyházközség közösségfejlesztő tevékenységének bővítése a társadalmi
kohézió erősítése érdekében”
A projekt megvalósítási időszaka: 2018.02.01-2021.05.01.
A szerződött támogatás összege: 49.890.570 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
A projekt tartalmának bemutatása: Az EU-s támogatás segítségével, a
Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete (mint konzorciumvezető) és a
Római Katolikus Egyházközség (mint konzorciumi partner) szervezetekből álló
konzorcium által megvalósítani tervezett (a Szakmai Tervben részletezett)
hátránykompenzációs tevékenységek szignifikánsan hozzájárulnak a társadalmi
esélyegyenlőség fokozásához, valamint az előítéletesség és a hátrányos
megkülönböztetés elleni többszintű fellépéshez. A Mozgáskorlátozottak
Balassagyarmati Egyesülete a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos
Szövetségének (MEOSZ) tagja, kiemelten közhasznú civil szervezet. A Szervezet - a
társadalmi ellátó rendszer mellett - a települési önkormányzattal közösen fontos
szerepet tölt be, a helyi fogyatékossággal élő, elsősorban mozgássérült emberek
megsegítésében, a társadalmi életben való egyenrangú részvétel biztosításában. A
Szervezet hiánypótló szociális, egészségügyi, képzési és életvitelt segítő
szolgáltatásokat nyújt. Alapvető célja a fogyatékossággal élő személyek
társadalomban való aktív részvételének elősegítése, számukra és a családtagjaiknak
mentális, pszichés, sorstársi és rehabilitációs segítség nyújtása. A társadalmi
beilleszkedést segítő közösségi szolgáltatásokat biztosít az életvitel, a kultúra, a
művészet, az önmegvalósítás, a sport, a szabadidősport, pihenés és rehabilitáció
területén. A Római Katolikus Egyházközségfontos szerepet tölt be a helyi közösség
életében, mivel a település népességének több mint 8%-a rómaikatolikus vallású. A
fenti 2 szervezet a helyi esélyegyenlőségi célcsoportok megszólítása és közösségbe
vonása, a szemléletformálás és a hátrányos helyzetű személyek integrációja terén
széles körű szakmai tapasztalatokkal bír. Meghatározó szereppel bír a helyben lévő
közösségek megtartó erejének erősítésében, a hátrányos helyzetű személyek
befogadásában, a leszakadó rétegek támogatásában, a mélyszegénységben és a
többségi (helyi) társadalomban élők közötti szociokulturális hátrányok
mérséklésében.
A projekt megvalósítási időszak 2018.02.01-én kezdődött meg, a projekt indítása óta
a projektmenedzsment és a szakmai megvalósítók a szerződésükben vállalt
feladataikat teljesítették. Lefolytatásra kerültek a szükséges beszerzési eljárások.
Bevonásra került 127 fő az érintett célcsoportból, akik legalább 3 eseményen részt
vettek. Megvalósult 22 db csoportos program, illetve 2 db szervezetfejlesztési
tevékenység. A vállalt tevékenységek teljesültek:
- Abilympia
- Integrált sportrendezvény
- Karácsonykor adománygyűjtés
- Kommunikációs, konfliktuskezelési előadássorozat
- Látogatás a jászberényi strandra
- Tanácsadás
- Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó eszközbeszerzések
- Anyák napja
- Elsőáldozó jelöltek találkozója
- Cigány zarándoklat
- Idősek világnapja
- Adventi koszorúkészítés
- Advent vasárnapi megvendégelés
- Falu karácsony
- Betegek Világnapja
- Családi nap
- Tavaszi ifjúsági találkozó
- Egyházmegyei találkozó
- Plébániai Játszóházas Napok
- Tíz napos tábor
- Gyalogos zarándoklat
- Őszi Ifjúsági Találkozó
- Szociális otthon látogatás
- Fogyatékossággal élők klubjának létrehozása és működtetése
- Kulturális csoport, színház, film/ koncert látogatás
- Hátrányos helyzetűek számára készségfejlesztő workshopok
- Munkahelyi beilleszkedést segítő workshop
- Munkahelyi motivációt segítő workshop
- Kézműves foglalkozások
- Hogyan tovább? Jövőkép foglalkozások fiataloknak
- Esélyegyenlőségi esetmegbeszélések
- Pénzügytudatosság növelése workshop
- Egyházi közösségfejlesztés
- Vezetésfejlesztés
Az Egyesület 7 fős nyaralója kellemes kikapcsolódást nyújt Jászárokszálláson. A nyaraló a strand illetve a tó közelében található,a kertben sütési és borácsolási lehetőséggel.
A szabad helyeket illetően az alábbi telefonszámon lehet érdeklődni: +36/20 9309403
Aktuális
Szövetségünk a 2012. január 1. napjától hatályba lépett, a rokkantási nyugdíj ellátást megszüntető törvény közvetlen és közvetett hátrányaira tekintettel, minden lehetséges törvényes jogi eszközt igénybe kíván venni az érintett emberek érdekeinek védelméhez.
FELHÍVÁS
Közvetlenül kiküldendő:
Valamennyi Tagegyesület vezetője, csoportvezetői, Elnökségi Tagok, Ellenőrző Bizottsági tagok, munkatársak, aktivisták, levelező listák tagjai, FESZT tagszervezetei számára.
Honlapra feltéve nyilvánosságra hozni
Szövetségünk a 2012. január 1. napjától hatályba lépett, a rokkantási nyugdíj ellátást megszüntető törvény közvetlen és közvetett hátrányaira tekintettel, minden lehetséges törvényes jogi eszközt igénybe kíván venni az érintett emberek érdekeinek védelméhez.
Ennek keretei közt a következő jogi lépések megtételét tervezzük:
- Eljárás kezdeményezése az Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosánál annak érdekében, hogy az Országgyűlési Biztos indítson eljárást az Alkotmánybíróságnál annak megállapítására, hogy a törvény absztrakt normasértést valósít meg.
- Csoportos közvetlen eljárás kezdeményezése, konkrét természetes személyek részvételével az Alkotmánybíróságnál a törvény alkotmánysértő voltának megállapítása érdekében,
- Csoportos, közvetlen eljárás kezdeményezése, konkrét természetes személyek részvételével az Európai Emberi Jogi Bíróságnál (Strassburg) annak megállapítása érdekében, hogy a törvény sérti a vagyoni biztonsághoz való emberi jogot,
- Csoportos, közvetlen eljárás kezdeményezése a Magyar Helsinki Bizottság támogatásával és közreműködésével az ENSZ Konvenciónak a szociális biztonságra vonatkozó követelménye megsértésére tekintettel, az ENSZ Monitoring Bizottságánál
- A törvény hatálybalépésével kapcsolatosan keletkezett járulékos hátrányok megszüntetése érdekében jogszabály módosítások kezdeményezése a Magyar Kormánynál.
A nemzetközi jogi lépések megtételéhez, a nemzetközi jogban megfelelő jártassággal rendelkező szervezet, a Magyar Helsinki Bizottság, illetve jártassággal és tapasztalattal rendelkező alkotmányjogász segítségét kívánjuk igénybe venni.
2012. január 30.-án 10.00órai kezdettel találkozunk a MEOSZ Központban dr. Karsai Dániel ügyvéddel, aki korábban az Európai Emberi Jogi Bíróságnál dolgozott és megfelelő jártassággal rendelkezik nemzetközi jogi eljárások vitelében. A szakembert a MEOSZ Heine Medin Szekciójának új vezetői ajánlották és folytattak vele első megbeszéléseket, majd a Magyar Helsinki Bizottság társelnökének dr. Kádár András Kristófnak az ajánlása alapján kerül sor a hétfői részletes megbeszélésre.
Elkészítettem és a jelen levél mellékleteként vitára bocsátok, közzé teszek egy olyan hátrány listát, amely alapja lehet az eljárások kezdeményezéséhez szükséges indokláshoz.
A fentiekkel kapcsolatban a következő segítséget kérem valamennyi érintett embertől, vezetőtől, szimpatizánstól:
1.) Amennyiben a listán felsoroltakon kívül, az új törvény közvetlen és közvetett hatásaival kapcsolatban olyan új tényezőket, közvetlen, vagy közvetett hátrányokat találnak tapasztalataik alapján, amelyek érvként felhasználhatók akár vagyoni hátrány, akár emberi jogi jogsértés, akár a szociális biztonságot veszélyeztető elemként, azt szíveskedjenek számomra sürgősen megküldeni.
2.) Az Elnökség tagjai közül azok, akik a hétfői megbeszélésen részt tudnak venni, kérem, hogy jöjjenek el és vegyenek részt a jogi szakértővel folytatandó konzultációban.
3.) A tagegyesületek, illetve valamennyi érintett személy gyűjtse össze azoknak a személyeknek a nevét, lakcímét, email és telefon elérhetőségét, továbbá a számára a törvény által okozott hátrány jellemzőit, akik hajlandók nevükkel, pertársként részt venni a MEOSZ által indítandó csoportos jogi eljárásokban.
Tekintettel arra, hogy a jogi eljárások egyik része csak természetes személyek közreműködésével indítható meg, így minél magasabb számú érintett ember személyes közreműködés vállalása feltétlen szükséges.
A személyes közreműködést vállaló emberek szíveskedjenek adataikat a hegedus@meosz.hu emailre, vagy levélben a MEOSZ 1032. San Marco u. 76. postacímére dr. Hegedüs Lajosnak címezve mihamarabb, lehetőség szerint legkésőbb 2012. február 15. napjáig elküldeni, mert ezt követően szeretnénk a jogi eljárásokat megkezdeni és ennek érdekében az iratokat benyújtani.
A személyes közreműködés vállalása az érintett emberek számára nem jár költséggel, nem jár megjelenési kötelezettséggel, azonban adataik és az általuk felsorolt hátrányok nélkülözhetetlen elemei a csoportos jogi eljárás kezdeményezésének.
Csak tájékoztatásként írom, hogy a rendvédelmi dolgozók hasonló problémákkal érintett csoportjából több mint 8 ezer ember vállalta nevét és adatait az Európai Emberi Jogi Bíróság előtt indított eljárásban.
Kérem, hogy valamennyi érintett ember értse meg és érezze át, hogy a sorsunk változtatásához szükség van személyes felelősség vállalásra és közreműködésre, mert e nélkül a Szövetség érdekvédelmi munkája nem lehet sikeres.
Kérem és várom valamennyi érintett ember segítségét és közreműködését.
Tisztelettel:
Dr.Hegedüs Lajos
Elnök
Melléklet:
Rokkantsági nyugdíj rendszer megszüntetésének következményei
Lehetséges érvanyag az Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosa, az Alkotmánybíróság, az ENSZ Monitoring Bizottság és a Strassburgi Emberi Jogi Bírósághoz benyújtani szándékozott eljárásokhoz.
I. Rokkantsági nyugdíjra vonatkozó főbb szabályok 2011. december 31.-ig
Megállapítás feltételei:
1.) Tartós egészségkárosodás megállapítása:
- 2008. január 1. előtt: 67 %-os, vagy ennél magasabb szakmai munkaképesség csökkenés.
- 2008. január 1.-től: legalább 50 %-os, vagy e feletti maradandó össz - szervezeti egészségkárosodás
2.) Életkor alapján meghatározott minimális szolgálati idő,
3.) Nem állt munkaviszonyban, vagy jövedelme lényegesen alacsonyabb volt a megrokkanás előtti jövedelménél.
Összege függött:
1.) Ledogozott, járulékkal fedezett szolgálati idő hosszától,
2.) A megrokkanást megelőző 5 év átlagjövedelmétől
3.) A rokkantság súlyossági fokától
Kategóriák:
1. 2008. január 1. előtt:
- I. kategória: Normál munkakörülmények és munkafeltételek mellett teljesen munkaképtelen és önmaga ellátásához is rendszeres segítségre van szüksége
- II. kategória: Normál munkakörülmények és munkafeltételek mellett teljesen munkaképtelen, de önmaga ellátására képes
- III. kategória: Korlátozottan munkaképes, önmaga ellátására képes
2. 2008. január 1-től
I. –II. kategória: össsz- szervezeti egészségkárosodása a 80 %-ot eléri, vagy meghaladja
III. kategória: Össz- szervezeti egészségkárosodása az 50 %-ot eléri, vagy meghaladja
Az egyéb feltételek: szolgálati idő, korábbi jövedelem változatlanok maradtak.
Új ellátási kategória lépett be azok számára, akiknek komplex rehabilitációját a szakértői bizottság (Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézet – ORSZI, majd 2011.-től Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal – NRSZH) javasolta.
Ez az ellátás a rehabilitációs járadék, amelyet a javasolt rehabilitációs időszakra, de legfeljebb 36 hónapra állapítottak meg. Nettó összege megegyezik az egyén számára megállapítható rokkantsági nyugdíj összegével.
Rokkantsági nyugdíjhoz kapcsolódó járulékos kedvezmények:
1.) Utazási kedvezmények:
- nyugdíjas bérlet I. –II.- III. kategória számára
- nyugdíjas utazási utalvány évi 6 ingyenes utazásra I. II. III. kategória számára
2.) Közgyógy ellátás
- I. –II. kategória számára alanyi jogon – gyógyszer, gyógyászati segédeszköz ingyenes
- III. kategória számára méltányossági eljárásban
3.) Vállalkozói tevékenység
- I-II.-III. kategória: kiegészítő vállalkozási tevékenység folytatására jogosult volt, csökkentett járulékfizetési kötelezettség mellett.
4.) Ellátás mellett folytatható jövedelemszerző tevékenység:
- I. –II. kategória: jövedelem korlát nélkül
- III. kategória: a saját rokkantsági nyugdíj kétszeres összegéig, illetve a mindenkori minimálbér összegéig.
- Rehabilitációs járadékos: a mindenkori minimálbér összegéig
5.) Egyéb kedvezmények:
- nyugdíjas fürdőbelépő,
- nyugdíjas múzeumi belépő
- egyéb eseti kedvezmények
- önkormányzati szociális támogatásokra való jogosultságok helyi önkormányzati rendeletek feltételei szerint
Egyéb járulékos kedvezmények és garanciák:
- a 2011. december 31.-ig hatályos Alkotmány az ellátást az egységes, kötelező
társadalombiztosítási rendszer részeként kezelte.
- 2011. december 31.-ig a munkáltatók és a munkavállalók által fizetendő
társadalombiztosítási járuléknak része volt a rokkantsági nyugdíj ellátást biztosító
járulék rész, a korábbi évtizedek során erre a célra befizetett járulék részekkel arányos
ellátás 2012. január 1.-től megszűnt.
- gyermektartásdíj és egyéb rendszeres levonások levonhatók voltak az ellátásból,
- az éves emelés mértékét törvény garantálta az öregségi nyugdíjakkal azonosan,
- SZJA kedvezmények igénybevételéhez felhasználható volt az I-II. kategóriájú rokkantsági nyugdíjat megállapító határozat.
Budapest, 2012. 01. 25.
Összeállította: Dr.Hegedüs Lajos
elnök
Az Erasmus programban részt vevő felsőoktatási intézmények és a Tempus Közalapítvány közösen támogatást nyújthatnak azon felsőoktatásban dolgozó vagy tanuló fogyatékossággal élő vagy tartósan beteg hallgatók vagy oktatók számára, akik a 2011/2012-es tanév során Erasmus mobilitásban kívánnak részt venni.
A támogatás célja:
Egyenlő esélyt nyújtani a felsőoktatás területén is a speciális igényekkel rendelkező kiutazók számára az Erasmus programban való részvételre.
Kik pályázhatnak?
Látássérült, mozgássérült, hallássérült, cukorbeteg, tej- vagy lisztérzékeny, illetve egyéb fogyatékossággal élő vagy a betegség miatt folyamatos orvosi felügyeletre szoruló személyek, ha a betegségük jelentős többletköltségeket okoz a külföldi tartózkodás során.
A pályázatnak tartalmaznia kell:
- A hiánytalanul kitöltött pályázati űrlapot;
- Igazolást az elnyert Erasmus támogatásról;
- A kezelőorvos (háziorvos vagy az illetékes szakorvos) három hónapnál nem régebben kiállított igazolása a fogyatékosságról vagy az adott krónikus betegség fennállásáról. Egy kórházi zárójelentés vagy rendelőintézeti lelet, mely tartalmazza az adott betegség diagnózisát. Erre a leletre vonatkozóan időbeni megkötöttség nincs.
Pályázatok bírálata, döntéshozatal
A pályázatok formai bírálatát a küldő felsőoktatási intézmény végzi, míg orvosi szakvéleményt a Tempus Közalapítvány által felkért független orvosszakértők adnak. Javaslatuk alapján a Kuratórium hoz döntést a pályázatról. A Kuratórium döntése ellen fellebbezések helye nincs.
A támogatás mértéke
- A támogatás összege lehet átalányösszegként a mobilitás megélhetési költségének [az LLP 2012-es Pályázati útmutató 1b (hallgatók) illetve 1a (oktatók, IP-k esetén) táblázatában meghatározott] maximális összegéig kiegészítő jellegű támogatás.
- Illetve speciális esetben ezen felüli fix összegű támogatás, mely nem fedezhető más, például helyi, regionális vagy nemzeti szintű alapok forrásaiból, illetve a maximális megélhetési költségből.
A maximális megélhetési költség feletti fix összegű támogatás tényleges költségek alapján oktatók esetében legfeljebb 2000 euró lehet, hallgatók esetében nem haladhatja meg az 5000 eurót. A támogatás kizárólag a pályázatban igényelt költségekre használható fel.
Elszámolás
A támogatásról pénzügyileg az Erasmus beszámoló 7. pontjában számolnak el a felhasználók, míg tartalmi beszámolójukat szabadon fogalmazzák meg rövid esszé formájában.
A pályázat benyújtásának nyári határideje: 2012. július 27.
A pályázat benyújtásának őszi határideje: 2012. november 16.
A pályázatokat magyar nyelven, kizárólag a megadott pályázati űrlapon kérjük benyújtani két példányban a küldő intézmény koordinátorának részére, valamint egy elektronikus verziót az intézményi koordinártor e-mailcímére.
További felvilágosítás kapható az intézményi Erasmus koordinátortól, illetve a Tempus Közalapítványtól (1/237-1300, info(kukac)tpf(pont)hu)
http://www.tpf.hu
Jelentkezési határidő: 2012 július 27.
Pályázók köre: Azon belföldi illetőségű, 18. életévét betöltött fogyatékossággal élő személy, aki fogyatékossági támogatásban és/vagy vakok személyi járadékában és/vagy magasabb összegű családi pótlékban részesül 2011. évben. Az elbírálásnál előnyt élvez az a pályázó, akinek havi teljes összegű ellátása nem haladja meg a nettó 120.000 Ft-ot.
A pályázat keretében egy adatlapon egy fő pályázhat.
A kérelem benyújtásának kötelező melléklete:
A pályázat benyújtását megelőző hónapban kapott összes járandóságának átvételét igazoló dokumentum (postai szelvény vagy bankszámlakivonat másolata) és a foglalkoztató intézmény (amennyiben van) jövedelem igazolása a havi nettó jövedelemről. (Gondnokolt személy esetében az erre vonatkozó okirat másolata is csatolandó.)
Támogatás összege:
A fogyatékossággal élő személyek esetében az Alapítvány 40.000 Ft értékű üdülési szolgáltatást biztosít, 10.000 Ft önrész megfizetése mellett. A (18. életévét betöltött) kísérő személy részére 20.000 Ft értékű üdülési szolgáltatást biztosítunk, 5.000 Ft önrész megfizetése esetén.
A fogyatékossággal élő személy kísérő nélkül, önállóan is pályázhat.
Általános pályázati feltételek A pályázatok kizárólag az előírt „PÁLYÁZATI ADATLAP 2011.” formanyomtatványon vagy annak másolatán nyújthatók be.
Az egyes pályázati kiírások szövege, valamint a pályázat benyújtásához szükséges adatlap 2012. január 16-tól a www.mnua.hu honlapról letölthető.
A pályázatot a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítványhoz postai úton kell eljuttatni.
Cím: Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány
1590 Budapest, Pf. 11.
A pályázat benyújtási határideje: 2012. január 16. – 2012. február 29.
A támogatás elnyerésére vonatkozó feltételek a pályázati keretösszeg kimerüléséig állnak fenn.
- A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány (továbbiakban Alapítvány) a támogatást névre szóló üdülési szolgáltatásformájában, több választási lehetőséget kínálva állami tulajdonban lévő üdülőkben biztosítja a szociálisan rászorulók kikapcsolódását és pihenését.
- A 2011. évi pályázatok keretében csak azok a személyek részesülhetnek támogatásban, akik 2010-ben nem nyerték el az Alapítvány szociális célú üdülési támogatását.
- Az érvénytelenül beadott pályázatok hiánypótlására, javítására nincs lehetőség.
- A hibásan, hiányosan vagy nem feldolgozható adatokkal kitöltött és/vagy kötelező mellékletek nélküli, illetve határidő után beérkezett pályázatok érvénytelenek.
- Az adatok valóságtartalmát az Alapítvány ellenőrzi.
- A pályázók az elbírálás határidejét követően telefonon – adóazonosító jelük bebillentyűzésével – automata útján értesülhetnek arról, részesültek-e támogatásban vagy sem.
- A pályázat eredményéről írásos értesítést csak azok kapnak, akik támogatásban részesülnek.
- Az önrészt a pályázó saját költségén, vagy a pályázót támogató szervezet által befizetett alapítványi támogatásként fizetheti meg.
- Ugyanazon személy csak egy pályázat keretében juthat az Alapítvány által biztosított támogatáshoz.
Jelentkezési határidő: 2012 február 29.
A TRD Inno Technológiai Kutató és Fejlesztő Kft. pályázatot hirdet nagy mennyiségű számítógép, multifunkciós eszköz, tablet PC és nyomtató ingyenes kiosztására:
1.) A számítógépek használtak, Pentium 4 típusúak, különböző teljesítményűek. Teljes konfigurációkban kerülnek kiosztásra: egér, billentyűzet, monitor, kábelek, stb.
2.) A multifunkciós eszközök újak, HP típusúak (másoló, szkennelő, nyomtató
3.) A Tablet PC-k újak: Apad 7 tip. Tablet PC, android operációs rendszer, 4GB, 256MB, camera, wifi, 8650 replacement tablet. (Ha a felajánlónál a pályázat lejártáig típuscsere történik, a korszerűbb típus kerül kiosztásra)
Az új számítógépeken a gyártó által telepített Android operációs rendszer fut. A használt gépekre magyar nyelvű operációs rendszert (Ubuntu Linux) és irodai programcsomagot telepítettünk, így azok még hosszú évekig képesek az irodai feladatok tökéletes ellátására, mindamellett alkalmasak Windows operációs rendszerek futtatására. Az új eszközökre 1 év gyártói garancia érvényes.
Egy pályázatban minden eszközből maximum 2 db pályázható.
A pályázat részvételi feltétele:
A Morgoncok Gyermekajándékozási Alapítvány 4000 Ft-tal történő támogatása, mely összeget a Morgoncok Alapítvány Raiffeisen Bank Szeged 12067008-01126856-00100004 számlájára kérünk átutalni. A megjegyzés rovatban feltüntetve: Támogatás.
A pályázaton csak a 2011. december 1. utáni támogatásokat tudjuk figyelembe venni.
Amennyiben az átutalás problémába ütközik, bármelyik Raiffeisen Bankfiókban befizethető az összeg az alapítvány számlájára a Morgoncok Alapítvány 6700-A02PVS-001 bankon belüli számlaszámra, vagy rózsaszínű postai csekken elküldhető a Morgoncok Alapítvány 6721 Szeged, Háló u. 8. levelezési címre.
A MORGONCOK Alapítvány a támogatásából mesekönyveket és kórházi festményeket készít
Az alapítvány tevékenységéről bővebb információk a www.morgoncok.hu weboldalon, ill. az alábbi videón: http://www.youtube.com/watch?v=OEiOBlxm-mg
A TRD Inno Technológiai Kutató és Fejlesztő Kft., valamint a számítástechnikai eszközöket felajánló cégek jelen pályázattal a Morgoncok Alapítvány tevékenységét segítik, elismervén és támogatván az alapítvány gyermekekért folytatott munkáját.
Kik pályázhatnak? Bármely szervezet, cég, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó vagy magánember pályázhat, aki támogatja a Morgoncok Alapítványt.
A kitöltött pályázati adatlapokat, a támogatás befizetésről szóló igazolást (átutalás vagy befizetés másolat), valamint a csatolandó dokumentumokat az alábbi címre kérjük postai úton elküldeni (a borítékra ráírva “Számítógépek kiosztása pályázat&rdquo:
TRD Inno Kft.
6724 Szeged, Öthalom utca 9.
A pályázat postára adási határideje:
2012. március 30. A határidőn túl feladott pályázatok azonnali kizárásra kerülnek!
A támogatottak kiértesítése
A támogatott pályázók számára 2012. április 30-án postázzuk az értesítést. Ha a pályázat nem kerül támogatásra, úgy értesítést postai úton nem küldünk!
A támogatottak listáját a www.pife.org honlapunkon közöljük 2012. április 30-tól.
A pályázathoz kapcsolódó elérhetőség:
E-mail: posta@pife.org
Honlap: www.pife.org
Telefon: 20/552-42-60 munkanap k 8-17 h-ig (a jobb dokumentálhatóság érdekben fontosabb kérdéseit írásban, e-mailben is felteheti)
Az informatiai eszközök kiszállítása:
1. Nem Csongrád megyei pályázóink részére az eszközöket biztonságos csomagolásban futárszolgálat szállítja az értesítő levélben közölt időpontban, a pályázó által az adatlapon megadott kézbesítési címre – kérjük az adatlapon pontosan megadni!
Fontos! Sikertelen kézbesítés esetén a további kézbesítés költségeit a pályázó viseli. Ha a pályázó az első kézbesítéstől számított 2 hónapon belül nem veszi át eszközeit, elveszíti jogosultságát
2. Csongrád megyei pályázók az eszközöket személyesen vehetik át az értesítéstől számított 2 hónapon belül.
Figyelem! Megköszönjük, ha Ön a pályázatot megosztja weboldalán, internet médiumban, fórumon, közösségi portálon stb, ám kérjük, hogy azt változtatás nélkül tegye. Az eltérő, vagy hiányos tartalmakért és azok következményeiért nem vállalunk felelősséget.
Pályázati jelentkezési adatlap letöltése itt
Jelentkezési határidő: 2012 március 30.
Tájékoztatás a súlyosan mozgássérült személyek járműszerzési támogatásával kapcsolatosan
A mai napon megbeszélést folytattunk a súlyosan mozgássérült személyek járműszerzési támogatásával kapcsolatos tevékenységet végző Széchenyi Kereskedelmi Bank képviselőivel, egyeztetve a támogatási rendszer működésével kapcsolatban felmerülő problémákat.
Az egyeztetés során fontos, eddig még nem ismert információkat hoztunk kölcsönösen egymás tudomására.
Az információk és a lebonyolítást nehezítő problémák megismerése és megértése alapján, közösen kívánunk a vonatkozó kormányrendelet módosításának kezdeményezésével, illetve a lebonyolítás során a Bank által alkalmazható, a jogszabály által megengedett, rugalmas megoldásokkal a mozgássérült emberek szükségleteinek és rendszer működésével kapcsolatos jogszabályi elvárásoknak is megfelelő működési mód kialakításában együttműködni.
Ennek érdekében folyamatosan, de legalább havonta egy alkalommal egyeztetünk, áttekintjük a végrehajtás során esetleg jelentkező problémákat és a Nemzeti Erőforrás Minisztérium bevonásával, közös megoldásokat igyekszünk találni.
A támogatási rendszer működtetésére, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium által kiírt pályázat a következő méltányolható, elfogadható, a mozgássérült emberek és Magyarország érdekeinek is megfelelő elvárásokat tartalmazta:
1.) Olyan új gépkocsi legyen jelentős összegű állami támogatással megvásárolható:
- amelynek előállítása jelentős mértékben magyar munkaerő felhasználásával történik,
- amely korszerű környezet-terhelési mutatókkal rendelkezik,
- amelynek fenntartása, üzemeltetése viszonylag alacsony költséggel jár,
- amelynek közlekedésbiztonsági kialakítása, baleset esetén is megfelelő védelmet nyújt a használó számára,
2.) A mozgássérült emberek lehetőség szerint minél nagyobb számban, hosszú távon is használható, korszerű új járművekhez juthassanak, ezért magasabb számban került megállapításra az új jármű vásárlásához felhasználható támogatás kerete, mint használt jármű vásárlásához igénybe vehető támogatási keret.
3.) A támogatással vásárolható gépkocsi használója valóban a mozgáskorlátozott ember legyen, ezért a rendszer igyekezzen kiküszöbölni a lehetséges visszaéléseket és biztosítsa a három éves elidegenítési tilalom betartásának lehetőségét.
4.) A támogatással vásárolt gépkocsi esetleges sérülése, jogtalan eltulajdonítása esetén, mint a mozgássérült tulajdonos, mint pedig a jelentős támogatást nyújtó magyar állam, megfelelő biztosítási védelemmel rendelkezzen a nem kívánatos káresemények hatásainak kiküszöbölésére.
A fenti elfogadható és az érdekeinket is szolgáló feltételek alkalmazása alapján, a Széchenyi Kereskedelmi Bank Zrt, a Suzuki Zrt. és a Signál Biztosító Zrt. által alkotott konzorcium nyerte el a Nemzeti Erőforrás Minisztérium által kiírt pályázatot, melyhez támogatóként csatlakozott a MOL Zrt. is.
A támogatási rendszer működtetése során a következő problémák jelentkeznek:
1.) A legsúlyosabb mozgássérültségi állapotban lévő, csak speciálisan kialakított gépkocsi vezetésére alkalmas mozgássérült emberek számára, automata sebességváltóval szerelt új gépkocsi, támogatással történő vásárlására pillanatnyilag nincs mód, mivel az új járműként, jelenleg támogatással megvásárolható Suzuki Swift 1,2 GLX gépkocsi nem rendelhető automata sebességváltós kivitelben.
Megoldási irány:
A Széchenyi Bank, tárgyalásokat kezdeményezett a Suzuki járművek magyarországi gyártójával és forgalmazójával, automata sebességváltóval szerelt Suzuki gépkocsi típus bevonására a támogatási rendszerbe.
Jelenleg a Suzuki kínálatában van olyan modell, amely megfelel ennek az elvárásnak is és teljesíti a pályázati kiírásban meghatározott egyéb feltételeket is.
A Széchenyi Bank és a MEOSZ közösen kezdeményezi a Nemzeti Erőforrás Minisztériumnál, hogy az új gépkocsi megvásárlását biztosító támogatási rendszerbe az automata sebességváltóval szerelt modell is bekerülhessen.
2.) A súlyosan mozgássérült, kerekes székben élő emberek számára, a jelenleg támogatással vásárolható típus, a csomagtartó méretei miatt nem biztosítja azt a lehetőséget, hogy a kerekesszék összecsukott állapotban a jármű csomagtartójába elhelyezhető legyen. Emiatt, a mozgássérült emberek vagy a kerekes széküket vihetik magukkal, vagy utasokat szállítanak, de a kettő együttesen nem lehetséges.
Megoldási irány:
A Széchenyi Bankkal közösen kezdeményezzük, hogy a Kormányrendelet tegye lehetővé olyan új Suzuki típus támogatási rendszerbe vonását, amelyben a kerekesszék a csomagtérben is elhelyezető, így a jármű utasok szállítására is alkalmassá válik. A jelenlegi Suzuki kínálati palettán jelenleg is van olyan megfelelő típus, amely minden tekintetben megfelel a pályázati kiírásban szereplő feltételeknek is és alkalmas kerekesszék szállítására is.
3.) A jelenleg hatályos Kormányrendelet jelentős, szakmai és rehabilitációs szempontból is kifogásolható módon leszűkítette a járműszerzési támogatáshoz való hozzáférés lehetőségét.
Mindez mellett, 2011. évben a mozgássérült emberek többségének nem volt módja arra, hogy még a szűkített hozzáférési lehetőség mellett is, kezdeményezze azt a vizsgálatot a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatalnál, amely megállapíthatta volna a járműszerzési támogatásra való jogosultságát, mivel ilyen vizsgálatokat az NRSZ 2011. évben nem végzett.
A MEOSZ szakértői a megyei támogatási keretek elosztása során további rehabilitáció ellenes helyzetet is érzékeltek.
A Kormányhivatalok által befogadott igényeknek az elosztó bizottságok munkája során történt vizsgálata alkalmával, jelentős számban következett be olyan eset, amikor az NRSZH (és jogelődje az ORSZI) által 2008. évtől kiadott szakhatósági véleményen feltüntetett XIII. BNO kód nem vezető mozgássérültségi okként szerepelt, így a jogosultságot az NRSZ szakértője a támogatási keret felosztására irányuló bizottság munkája során töröltette.
Ezáltal, az eleve szűk hozzáférési lehetőség tovább csökkent, jelentős számban kerültek ki a támogatásból olyan emberek, akik egyértelműen súlyosan mozgássérültek és akiknek a rehabilitációját, munkavégzését segíthette volna a jármű, de a Kormányrendelet szó szerinti alkalmazása mégis megakadályozta azt, hogy támogatásban részesülhessenek.
Így a Kormányrendeletben meghatározott, rehabilitációt ösztönző előnyben részesítési szempont alkalmazhatatlanná vált.
Megoldási irány:
A MEOSZ már 2011. július hónapban jelezte ezt a problémát a Nemzeti Erőforrás Minisztérium felé, most a lebonyolítás során szerzett tapasztalatok alapján ismételten kezdeményezzük a Kormányrendelet megfelelő módosítását.
4.) A MEOSZ számára eddig rendelkezésre álló információk alapján nem volt világos, hogy a banki finanszírozás, az állami támogatás és a támogatásra jogosult személy által fizetendő saját erő hogyan nyújt fedezetet a jármű megvásárlására.
A mai egyeztetés során a következő finanszírozási adatok váltak világossá:
a.) Akár új, akár használt jármű, állami támogatással történő megvásárlására, kizárólag a Széchenyi Bank által kínált hitel konstrukciók valamelyikének felhasználásával kerülhet sor.
b.) A hitelkonstrukciók kiválasztása és alkalmazása során a Széchenyi Bank az ügyfelek számára biztosítja az ügyfél számára legkedvezőbb konstrukció kiválasztásának lehetőségét, akár egyéni hitel elbírálással is.
Ez alapján mód lehet arra, hogy alacsonyabb első befizetéssel és a futamidő végén magasabb utolsó törlesztéssel, vagy magasabb kezdő befizetéssel és a futamidő végén alacsonyabb utolsó törlesztéssel, vagy akár a futamidő alatt teljesített előtörlesztéssel történjen a finanszírozás.
A mai megbeszélés során, a Széchenyi Bank vállalta, hogy a meghirdetett standard hitel konstrukciók mellett, egyedi elbírálással, más összetételű hitel konstrukcióval is az ügyfelek rendelkezésére áll.
c.) valamennyi hitelkonstrukció közös jellemzője, hogy az ügyfél által teljesített befizetéseknek tartalmazniuk kell a gépjárműre vonatkozó teljeskörű, balesetbiztosítással kiegészített casco biztosítás díját is, amely mintegy 4.500.- Ft/hó.
Az ügyfél által a biztosítási díj felett befizetett törlesztő részletek, valamint az állami támogatás együttesen fedezik az új Suzuki Swift 1,2 GLX gépkocsi listaárát, így az ügyfelet további banki költség, illetve kamat fizetési kötelezettség nem terheli.
Ezt a számítási módot a következő példa mutatja be:
Suzuki Swift 1,2 GLX gépkocsi fix listaára ebben a konstrukcióban |
3.400.000.- |
|
|
Ügyfél befizetések: |
|
- szerződéskötési díj: |
25.000.- |
- első befizetés: |
125.000.- |
- havi befizetés 36 hónapon keresztül (mely tartalmazza a biztosítás díját is) 34.000.- Ft/hó, ebből a biztosítási díj: 4.500.-Ft/hó, nettó törlesztés: 29.500.-Ft x 36 hó |
1.062.000.- |
- Utolsó (maradványérték) törlesztés a futamidő lejáratakor |
1.300.000.- |
Összes ügyfél befizetés |
2.512.000.- |
Állami támogatás |
+ 900.000.- |
Összesen: |
3.412.000.- |
A fenti mintaszámításból látszik, hogy az ügyfelet a konstrukción belül nem terheli az egyszeri szerződéskötési díjon kívül további banki költség és kamatfizetési kötelezettség.
Az előző mintaszámítástól eltérő kölcsön konstrukció is választható, ez azonban lényegesen nem befolyásolja a fenti számítás helyességét.
5.) Azon súlyosan mozgássérült személyek számára, akik 2011. évre vonatkozóan járműszerzési támogatásra való jogosultságot kaptak az illetékes kormányhivataloktól, de a támogatást valamely fentebb leírt ok miatt jelenleg még nem tudják igénybe venni, (pl. új automata sebességváltós gépkocsira van szükségük) azt javasoljuk, hogy kísérjék figyelemmel a MEOSZ honlapját a remélhetően bekövetkező változásokkal kapcsolatban, vagy kérjenek közvetlen információt a Széchenyi Bank munkatársaitól, a www.lehetosegauto.hu honlapon meghirdetett módon.
Tájékoztatásunkkal segítséget kívánunk nyújtani a járműszerzési támogatás igénybevételéhez.
A remélhetően bekövetkező pozitív változásokról honlapunkon folyamatosan tájékoztatást adunk.
Tisztelettel:
Dr.Hegedüs Lajos
elnök
A gépkocsi szerzési támogatással kapcsolatos tárgyalásról és a vásárlásról érdemes tudni néhány fontos dolgot.
A Széchenyi Bankkal folytatott tárgyaláson kiderült néhány részlet, amiről érdemes egy kicsit részletesen is beszélni. Először is, hogy a 2,5 M Ft-os teljes vételár és a kb. 160 ezer forintos Casco (három évre), valamint az átírási és üzembe helyezési költségek (összesen 75.000 Ft), tehát mintegy 2,73 M Ft a három év alatt összesen kifizetendő összeg. Aki tehát ezt az összeget három év alatt nem tudja előteremteni, az ne pályázzon új gépkocsira, mert bajba kerülhet. A Bank honlapján közölt háromféle törlesztési konstrukciótól eltérőt is lehet kérelmezni a banknál, de pl. az ennél hosszabb törlesztésű konstrukciónál is számítani lehet a 16,8%-os kamatra, mely növeli a költségeket. Minden problémás esetben a Bank – igérete szerint – megvizsgálja a lehetőségeket és az ügyfélnek közvetlenül ajánlatot tesz a megoldásra. Minden ilyen kérdésben érdemes telefonon megkeresni a Banki értesítő levélben megjelölt munkatársat.
A használt autó vásárlásnál is kötelező három évre a Casco, a 20 e Ft-os szerződéskötési díj és az, hogy valamennyi hitel is szerepeljen a konstrukcióban (pl. 50 e Ft), melynek kamata is hozzáadódik a költségekhez. Ettől eltérni nem lehet mert a minisztérium megköveteli annak garanciáját, hogy a támogatás három évig csakis a kedvezményezettnél hasznosuljon.
Amennyiben a tárgyalások, melyekről a részletes közleményt kiadtuk, sikerrel zárulnak, lehetőség lesz új automata Suzuki gépkocsi megvételére és esetleg más, nagyobb méretű Suzuki vásárlására, de ez többe fog kerülni (hogy mennyivel, az még nem tudható. Aki már kapott utalványt a támogatásról, de automata gépkocsira van szüksége, annak érdemes kicsit várnia, hátha egy-két hónap alatt ez a kérdés is eldől.
A Széchenyi Bank vállalta, hogy minden változásról, megnyíló új lehetőségről honlapunknak ill. a Szövetségnek közvetlenül tájékoztatást ad, tehát innen mindenki folyamatosan tájékozódhat.
Hála az ATV-nek és az Index-nek, végül a MTV1 híradója is korrigálta korábbi hamis tudósítását amelyben az első gépkocsit speciális, mozgássérülteknek kialakított járműként titulálta és elhallgatta a finanszírozással kapcsolatos kérdéseinket, így már reméljük senki sem téves információk alapján vág bele ebbe a vásárlási konstrukcióba.
Kérdezték még:
Mi az a maradvány érték? Ez is a vételár része, amely a törlesztés utolsó részlete utáni napon egy összegben kerül kifizetésre (kivéve, ha a Bankkal megállapodik az ügyfél, hogy ezt is részletekben fizeti, de természetesen ennek kamat költségei és a hosszabbított Casco költségek növelik ezt az összeget).
Mit jelent a 10%-os de minimum 50 e Ft-os Casco? Azt, hogy ha balesetet okoz a gépkocsi tulajdonosa, a saját gépkocsiban okozott kár 10%-át (de minimum 50.000 Ft-ot) a gépkocsi tulajdonosának kell kifizetnie, a biztosító csak az e fölötti részt fizeti.
Mi van a kötelező biztosítással? Ez nem része az ügyletnek, minden más autóhoz hasonlóan a tulajdonosnak kell megkötnie saját költségére.
Meddig érvényes az utalvány? Hat hónapig érvényes, ha ez idő alatt nem kerül beváltásra, érvényét veszíti.
Ha nem tud új autót venni, de erre kapott utalványt, átválthatja-e használt autóra a támogatást? Pillanatnyilag nem lehetséges. A tárgyalások során szó lesz ilyen lehetőség megnyitásáról is, de senki se kötelezte el magát arra, hogy ezt lehetővé teszi.
A későbbiekben nyitunk egy menüpontot, ahol honlapunkon folyamatosan nyomon követhető lesz minden fejlemény.
2011 december 29.
Dr Derera Mihály
A groteszk a pimaszság művészete, de sokszor egyáltalán nem kell pimaszság a groteszk megalkotásához. Elegendő felsorolni a tényeket. Igaz, ez a lehető legnagyobb pimaszság. Különösen itt, e korántsem csendes közép-európai szegletben, ahol aprócska fülkékben zajlanak le a forradalmak, melyek másutt csatamezőnyi helyet igényelnek, és ahol szinte mindenki név szerint fel tudja sorolni a politikusokat, miközben a világ boldogabbik oldalán a „Ki Anglia miniszterelnöke?” - kérdésre többen is azt válaszolták: „A királynő”.
A groteszk torz, csúf és mégis igaz kép a valóságról, mely a karikatúra túlzásaival világít rá lényeges és fontos igazságokra. Az viszont már magyar sajátosság, hogy a groteszk megalkotásához nálunk semmiféle írói vagy képzőművészi fantázia nem szükséges. Elegendő, ha sorra vesszük a számokat vagy egymás mellé tesszük a politikusok mondatait.
Hát tessék, ilyen a magyar groteszk 2011 Karácsonyán:
LÁT
A lakástámogatási rendszer módosításával már nem az egyesületekhez, hanem közvetlenül az OTP-hez kell benyújtani a lakás akadálymentességi támogatások iránti kérelmet. Az „egyszerűsítés” megfosztotta az egyesületeket a kérelmenkénti 3000 Ft-os díjtól, amelyben munkájukért részesültek. (Választók, örvendezzetek, spórolunk nektek!). Az intézkedések eredményeképpen az a tényszerű eredmény született, hogy a korábban összesen 10-15.000 forintos költséggel megszerezhető 150.000 Ft-os támogatás ma az OTP áldásos közreműködésének köszönhetően 40-45.000 Ft-ba kerül. Úgyhogy nem a választók örvendeznek, hanem a kormány. Ugyanis a kiadott támogatások a korábbiak 10%-át se érik el. A groteszkhez hozzátartozik persze az is, hogy nemcsak a lakásukat akadálymentesíteni képtelen mozgássérültek jártak rosszul, hanem a zsíros üzletet remélt OTP is.
GÉPKOCSI TÁMOGATÁS
Csodálatos vívmányként jelentették be, hogy a korábbinál háromszoros támogatásban részesíti a kormány a mozgáskorlátozottak gépkocsi szerzését. Háromszáz ezerről kilencszáz ezerre nő a támogatás. Aki a részletekbe nem lát bele, el is hiheti, hogy a kormány humánus és nagyszerű intézkedése e nehéz időkben is kiáll az elesettek mellett. Éljen, éljen!
De sajnos van, aki közelről kénytelen nézni a helyzetet. Merthogy igénybe venné a hihetetlenül nagy támogatást. És mit lát? A kormány ad 900.000 Ft-ot, a Suzuki ad ugyanennyit flottakedvezményként, de mire az 1,8 milliós támogatás lecsurog a kedvezményezetthez, kétharmada eltűnik egy bank zsebében, hála a közpénzek elköltésére kiírt pályázat útvesztőinek.
Bár december 22-én átadják az első gépkocsit a boldog tulajdonosnak, valószínűleg ez a rendszer sem eredményez boldogságot sem az érintett választóknak, sem a milliárdos üzletben reménykedő vállalkozóknak. Az ugyanis valószínűsíthető, hogy csak kevesen lesznek rászedhetők arra, hogy a piaci kamat duplájáért vegyenek gépkocsit, úgyhogy a raktárakban feltehetően jónéhány járgány ottragad, miközben a korábbi évek csekélyke támogatásával legalább kicsit megsegített több ezer mozgássérült helyett néhány száz alaposan csőbehúzott gazdagítja majd a „haszonélvezők” listáját.
Honlapunk kérelmezte (legutóbb tértivényes levélben) az ide vezető pályázat nyomán született szerződés nyilvánosságra hozatalát, de eddig választ nem kaptunk. Csak egy groteszk – és nem hivatalos – információt, mely szerint ez a szerződés még meg sem született, tehát még akár abban is reménykedhetünk, hogy nem ilyen gyalázatos feltételek mellett zajlik majd le az egyébként már megindult akció.
ROKKANTNYUGDÍJAK ELTÖRLÉSE
Jegyezzük meg az időpontot: 2011 december.. 20-a hajnali három óra. Ekkor hozta meg teljes kormánypárti nézetazonossággal a megváltozott munkaképességű személyek újfajta ellátásáról szóló jogszabályát a parlament. Most ne elemezzük ennek súlyos igazságtalanságait, családokra és egyénekre gyakorolt negatív hatásait, megtesszük ezt majd még sokszor, hiszen a MEOSZ elnöksége úgy határozott, minden törvényes eszközzel továbbra is kiáll minden megnyomorító intézkedéssel szemben.
Viszont lássuk meg, hová merészkedett a magyar politikai groteszk műfaja, mivé nőtte ki magát a parlamenti jogalkotás művészi tökélyre fejlesztett gépezete.
Íme a végszavazás előtti módosító javaslat az Alkotmányügyi bizottság előterjesztésében, szó szerint idézve Dr. Salamon László elnök aláírásával hitelesített T5000/100-as dokumentum szerint:
2. Az egységes javaslata következő új alcímmel és új 199-200. §-okkal egészül ki, és ezzel egyidejűlega további címek és §-ok számozása értelemszerűen változik :
„54. A lövedéki adórólés a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003.évi CXXVII . törvény módosítása 199. 1 A jövedéki adórólés a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól „(2) Az adó mértéke |
Hogy mi köze a dohánytermékek jövedéki adójának a rokkantnyugdíjhoz? Talán csak annyi, hogy valakinek támadt egy kis bevételt szerző ötlete, de már nem volt hová besuvasztani, így aztán „A megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról” szóló salátatörvénybe tuszakolták be. Megjegyzem, nem is berzenkednék, ha e szép bevételű javaslat (doboz ciginként úgy száz forintocska) bevételével a jónéhány megváltozott munkaképességű személynek kárt okozó jogszabály hatásait ellensúlyoznák, de a jogalkotó ilyen szándékát sajnos nem nyilvánította ki.
VAN AZÉRT JÓ HÍR IS
Tudom, gyakran ér bennünket a vád, hogy mindig csak érdekvédelmi hőzöngéseinknek adunk hangot. Nemrég egy magas rangú kormánytisztviselő egyenesen azt mondta, fel se tudja fogni, hogy a MEOSZ miért a kormány ellensége? (Híreink szerint később megérteni látszott, hogy a MEOSZ soha semmilyen kormánynak nem ellensége, de mindig minden kormánnyal szemben érdekeket véd).
Nos tehát, adjunk hangot és teret a kormányzat egyértelmű sikereinek is. December 17-én a Segítő vásáron jelentették be, hogy a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Magyar Posta Zrt. együttműködési megállapodást köt a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatásáról, a posta egyebek mellett arra is törekszik, hogy az 5 százalékos foglalkoztatási arányt elérje. A megállapodást a rendezvényen Soltész Miklós és Horváth Gergely Domonkos, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója írta alá.
Ez csakugyan jó hír. De stílustörést azért nem okoz a groteszkről alkotott kis karácsonyi elemzésünkben. Fordítsuk le e hírt tényszerűen: az állam megállapodott az állami céggel, hogy igyekszik betartani az állami jogszabályt.
Nálunk már ez is nagy dolog, bármennyire is groteszknek tűnik.
2011 december 21.
Dr Derera Mihály
"Kívül, belül maradjon
Békében az ország;
A vásárra menőket
Sehol ki ne fosszák.
Béke legyen a háznál
És a szívredőben.
Adjon Isten, ami nincs,
Ez uj esztendőben."
Arany János
Egyesületünk minden kedves tagjának
ÁLDOTT, BÉKÉS, BOLDOG KARÁCSONYT KÍVÁNUNK!
Vezetőség
Soltész Miklósnak a MEOSZ Párbeszéd konferenciáján elhangzott beszédéből az alábbi rendszer olvasható ki.
A jövőben háromféle rokkantsággal kapcsolatos ellátás lesz.
A -nyugdíj- a jelenleg rokkantnyugdíjasként (vagy rendszeres szociális járadékosként) számon tartott de az öregségi nyugdíj korhatárt meghaladott embereket illeti meg. Minden további szabály a normál nyugdíjasokéval azonos.
A - rokkantsági ellátás - a mai rokkant nyugdíj helyébe lép. Mértéke a rokkantnyugdíjjal azonos és éppúgy emelkedik, mint a nyugdíjak. Ide tartoznak a jelenleg I. és II. csoportba tartozó és az öregségi nyugdíj korhatárt 5 éven belül elérő rokkantnyugdíjasok, rendszeres szociális járadékosok és átmeneti járadékban részesülők. Ők a nyugdíj korhatár eléréséig ebbe a kategóriába tartoznak, felülvizsgálatukra nem kerül sor. Az ellátás a jelenlegi rokkantnyugdíjjal azonos mértékű lesz. Az ellátás mellett lehet dolgozni, de ha a bruttó munkabér a minimálbér 18-szorosát meghaladja az év folyamán, az év hátralévő részében a folyósítást felfüggesztik.
A - rehabilitációs ellátás - azoknak jár, akikről a felülvizsgálat során azt állapítják meg, hogy rehabilitálhatók. Ez az ellátás maximum 3 évig jár, mértéke 57.000 Ft, amiből 10% nyugdíj járulékot vonnak le. Ha az érintettnek sikerül munkába elhelyezkednie, az ellátás megszűnik.
Azok, akik jelenleg III. csoportú, 57 évnél fiatalabb rokkantnyugdíjasok vagy rendszeres szociális járadékosok, levelet kapnak majd arról, hogy hol kell felülvizsgálatra jelentkezniük. Akik nem jelentkeznek, azoknak az ellátásuk a határidő után megszűnik. Akik jelentkeznek, azok a felülvizsgálat alapján vagy a -rokkantsági ellátás-vagy a -rehabilitációs ellátás- kategóriába kerülnek.
A rehabilitációs járadékosok a járadék lejártáig maradnak a jelenlegi rendszerben. A bányász dolgozók egészségkárosodási járadéka és a mezőgazdasági járadékosok maradnak a jelenlegi rendszerben.
Egyéb szabályok:
Mindazok, akik bejelentés nélkül (feketén) dolgoznak, elveszítik ellátásukat, sőt a felvett ellátást egy évre visszamenően vissza kell téríteniük.
Akik a versenyszférában kívánnak elhelyezkedni, kapnak egy rehabilitációs kártyát, ennek birtokában a munkaadó mentesül a járadék fizetés alól.
A fogyatékossági támogatás fennmarad.
A támogatott munkahelyek továbbra is támogatásban részesülnek.
További részletek
További részletek megtekinthetők a konferencián készült videóból a MEOSZ TV-ben.
Igazán a részletek a most készülő és még az idén elfogadásra kerülő jogszabályból ismerhetők majd meg. A jogszabály tervezet egyelőrfe nem ismerhető meg.
2011 november 12.
Dr Derera Mihály