Keresés
Nyaraló

Az Egyesület 7 fős nyaralója kellemes kikapcsolódást nyújt Jászárokszálláson. A nyaraló a strand illetve a tó közelében található,a kertben sütési és borácsolási lehetőséggel.

A szabad helyeket illetően az alábbi telefonszámon lehet érdeklődni: +36/20 9309403

/picture/userfiles/00.jpg

/picture/userfiles/01.jpg

/picture/userfiles/06.jpg

/picture/userfiles/08.jpg

/picture/userfiles/10.jpg

/picture/userfiles/12.jpg

/picture/userfiles/13.jpg

/picture/userfiles/17.jpg

/picture/userfiles/18.jpg

 

EFOP-1.3.7-17-2017-0205

A kedvezményezett neve: Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete – Római
Katolikus Egyházközség (Rimóc)
A projekt azonosító száma: EFOP-1.3.7-17-2017-00205
A projekt címe: „Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete és a rimóci Római
Katolikus Egyházközség közösségfejlesztő tevékenységének bővítése a társadalmi
kohézió erősítése érdekében”
A projekt megvalósítási időszaka: 2018.02.01-2021.05.01.
A szerződött támogatás összege: 49.890.570 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
A projekt tartalmának bemutatása: Az EU-s támogatás segítségével, a
Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete (mint konzorciumvezető) és a
Római Katolikus Egyházközség (mint konzorciumi partner) szervezetekből álló
konzorcium által megvalósítani tervezett (a Szakmai Tervben részletezett)
hátránykompenzációs tevékenységek szignifikánsan hozzájárulnak a társadalmi
esélyegyenlőség fokozásához, valamint az előítéletesség és a hátrányos
megkülönböztetés elleni többszintű fellépéshez. A Mozgáskorlátozottak
Balassagyarmati Egyesülete a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos
Szövetségének (MEOSZ) tagja, kiemelten közhasznú civil szervezet. A Szervezet - a
társadalmi ellátó rendszer mellett - a települési önkormányzattal közösen fontos
szerepet tölt be, a helyi fogyatékossággal élő, elsősorban mozgássérült emberek
megsegítésében, a társadalmi életben való egyenrangú részvétel biztosításában. A
Szervezet hiánypótló szociális, egészségügyi, képzési és életvitelt segítő
szolgáltatásokat nyújt. Alapvető célja a fogyatékossággal élő személyek
társadalomban való aktív részvételének elősegítése, számukra és a családtagjaiknak
mentális, pszichés, sorstársi és rehabilitációs segítség nyújtása. A társadalmi
beilleszkedést segítő közösségi szolgáltatásokat biztosít az életvitel, a kultúra, a
művészet, az önmegvalósítás, a sport, a szabadidősport, pihenés és rehabilitáció
területén. A Római Katolikus Egyházközségfontos szerepet tölt be a helyi közösség
életében, mivel a település népességének több mint 8%-a rómaikatolikus vallású. A
fenti 2 szervezet a helyi esélyegyenlőségi célcsoportok megszólítása és közösségbe
vonása, a szemléletformálás és a hátrányos helyzetű személyek integrációja terén
széles körű szakmai tapasztalatokkal bír. Meghatározó szereppel bír a helyben lévő
közösségek megtartó erejének erősítésében, a hátrányos helyzetű személyek
befogadásában, a leszakadó rétegek támogatásában, a mélyszegénységben és a
többségi (helyi) társadalomban élők közötti szociokulturális hátrányok
mérséklésében.
A projekt megvalósítási időszak 2018.02.01-én kezdődött meg, a projekt indítása óta
a projektmenedzsment és a szakmai megvalósítók a szerződésükben vállalt
feladataikat teljesítették. Lefolytatásra kerültek a szükséges beszerzési eljárások.
Bevonásra került 127 fő az érintett célcsoportból, akik legalább 3 eseményen részt
vettek. Megvalósult 22 db csoportos program, illetve 2 db szervezetfejlesztési
tevékenység. A vállalt tevékenységek teljesültek:
- Abilympia
- Integrált sportrendezvény
- Karácsonykor adománygyűjtés

- Kommunikációs, konfliktuskezelési előadássorozat
- Látogatás a jászberényi strandra
- Tanácsadás
- Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó eszközbeszerzések
- Anyák napja
- Elsőáldozó jelöltek találkozója
- Cigány zarándoklat
- Idősek világnapja
- Adventi koszorúkészítés
- Advent vasárnapi megvendégelés
- Falu karácsony
- Betegek Világnapja
- Családi nap
- Tavaszi ifjúsági találkozó
- Egyházmegyei találkozó
- Plébániai Játszóházas Napok
- Tíz napos tábor
- Gyalogos zarándoklat
- Őszi Ifjúsági Találkozó
- Szociális otthon látogatás
- Fogyatékossággal élők klubjának létrehozása és működtetése
- Kulturális csoport, színház, film/ koncert látogatás
- Hátrányos helyzetűek számára készségfejlesztő workshopok
- Munkahelyi beilleszkedést segítő workshop
- Munkahelyi motivációt segítő workshop
- Kézműves foglalkozások
- Hogyan tovább? Jövőkép foglalkozások fiataloknak
- Esélyegyenlőségi esetmegbeszélések
- Pénzügytudatosság növelése workshop
- Egyházi közösségfejlesztés
- Vezetésfejlesztés

EFOP-1.3.7-17-2017-00205

EFOP-1.3.7-17-2017-00205

„ Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete és a rimóci Római Katolikus Egyházközség közösségfejlesztő tevékenységének bővítése a társadalmi kohézió erősítése érdekében ” 

A kedvezményezett neve: Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete – Római
Katolikus Egyházközség (Rimóc)
A projekt azonosító száma: EFOP-1.3.7-17-2017-00205
A projekt címe: „Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete és a rimóci Római
Katolikus Egyházközség közösségfejlesztő tevékenységének bővítése a társadalmi
kohézió erősítése érdekében”
A projekt megvalósítási időszaka: 2018.02.01-2021.05.01.
A szerződött támogatás összege: 49.890.570 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
A projekt tartalmának bemutatása: Az EU-s támogatás segítségével, a
Mozgáskorlátozottak Balassagyarmati Egyesülete (mint konzorciumvezető) és a
Római Katolikus Egyházközség (mint konzorciumi partner) szervezetekből álló
konzorcium által megvalósítani tervezett (a Szakmai Tervben részletezett)
hátránykompenzációs tevékenységek szignifikánsan hozzájárulnak a társadalmi
esélyegyenlőség fokozásához, valamint az előítéletesség és a hátrányos
megkülönböztetés elleni többszintű fellépéshez. A Mozgáskorlátozottak
Balassagyarmati Egyesülete a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos
Szövetségének (MEOSZ) tagja, kiemelten közhasznú civil szervezet. A Szervezet - a
társadalmi ellátó rendszer mellett - a települési önkormányzattal közösen fontos
szerepet tölt be, a helyi fogyatékossággal élő, elsősorban mozgássérült emberek
megsegítésében, a társadalmi életben való egyenrangú részvétel biztosításában. A
Szervezet hiánypótló szociális, egészségügyi, képzési és életvitelt segítő
szolgáltatásokat nyújt. Alapvető célja a fogyatékossággal élő személyek
társadalomban való aktív részvételének elősegítése, számukra és a családtagjaiknak
mentális, pszichés, sorstársi és rehabilitációs segítség nyújtása. A társadalmi
beilleszkedést segítő közösségi szolgáltatásokat biztosít az életvitel, a kultúra, a
művészet, az önmegvalósítás, a sport, a szabadidősport, pihenés és rehabilitáció
területén. A Római Katolikus Egyházközségfontos szerepet tölt be a helyi közösség
életében, mivel a település népességének több mint 8%-a rómaikatolikus vallású. A
fenti 2 szervezet a helyi esélyegyenlőségi célcsoportok megszólítása és közösségbe
vonása, a szemléletformálás és a hátrányos helyzetű személyek integrációja terén
széles körű szakmai tapasztalatokkal bír. Meghatározó szereppel bír a helyben lévő
közösségek megtartó erejének erősítésében, a hátrányos helyzetű személyek
befogadásában, a leszakadó rétegek támogatásában, a mélyszegénységben és a
többségi (helyi) társadalomban élők közötti szociokulturális hátrányok
mérséklésében.
A projekt megvalósítási időszak 2018.02.01-én kezdődött meg, a projekt indítása óta
a projektmenedzsment és a szakmai megvalósítók a szerződésükben vállalt
feladataikat teljesítették. Lefolytatásra kerültek a szükséges beszerzési eljárások.
Bevonásra került 127 fő az érintett célcsoportból, akik legalább 3 eseményen részt
vettek. Megvalósult 22 db csoportos program, illetve 2 db szervezetfejlesztési
tevékenység. A vállalt tevékenységek teljesültek:
- Abilympia
- Integrált sportrendezvény
- Karácsonykor adománygyűjtés

- Kommunikációs, konfliktuskezelési előadássorozat
- Látogatás a jászberényi strandra
- Tanácsadás
- Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó eszközbeszerzések
- Anyák napja
- Elsőáldozó jelöltek találkozója
- Cigány zarándoklat
- Idősek világnapja
- Adventi koszorúkészítés
- Advent vasárnapi megvendégelés
- Falu karácsony
- Betegek Világnapja
- Családi nap
- Tavaszi ifjúsági találkozó
- Egyházmegyei találkozó
- Plébániai Játszóházas Napok
- Tíz napos tábor
- Gyalogos zarándoklat
- Őszi Ifjúsági Találkozó
- Szociális otthon látogatás
- Fogyatékossággal élők klubjának létrehozása és működtetése
- Kulturális csoport, színház, film/ koncert látogatás
- Hátrányos helyzetűek számára készségfejlesztő workshopok
- Munkahelyi beilleszkedést segítő workshop
- Munkahelyi motivációt segítő workshop
- Kézműves foglalkozások
- Hogyan tovább? Jövőkép foglalkozások fiataloknak
- Esélyegyenlőségi esetmegbeszélések
- Pénzügytudatosság növelése workshop
- Egyházi közösségfejlesztés
- Vezetésfejlesztés

Letöltés PDF formátumban

Elnyert pályázatok
Jelentkezési lap rajzpályázathoz 2018 október
Európai uniós támogatásból megvalósuló fejlesztési informáci

Rajzpályázatra beérkezett alkotások
Pályázati adatlap sorstársi rehabilitációs mentor programra
Sortársi Rehabilitációs Mentor program Képzési felhívás mell
Sorstársi rehabilitációs mentor felhívás
Tájékoztatás a közlekedési kedvezményeket érinto változásokk
M3-as metró: várhatóan megállapodás születik a MEOSZ és a Fő
Tájékoztató a közlekedőképesség-minősítési rendszer felülviz
EFOP Együtt a közösségekért

Rokkantsági ellátás: az Alkotmánybíróság szerint szakértővel kell bizonyítani az állapotjavulást

Hírek - 2019-03-31
Rokkantsági ellátás: az Alkotmánybíróság szerint szakértővel kell bizonyítani az állapotjavulást

Újabb Alkotmánybírósági döntés született arról, hogy a 2012. előtt ellátásban részesülő, az új rendszerben pedig rokkantsági ellátásra jogosultak esetében nem elég az állapotjavulás tényét a két minősítési rendszer összevetésével megállapítani, hanem arra vonatkozóan szakértői bizonyítást kell lefolytatni. Ezt az elvet a folyamatban lévő, illetve a jövőben induló eljárásokban is alkalmazni kell. A korábbi AB döntés egyébként arra szólította fel az Országgyűlést, hogy 2019. március 31-ig tegyen eleget jogalkotási kötelezettségének, mellyel rendezi ezt a helyzetet.

Az Alkotmánybíróság 2019. január 29-én hozott határozatában alaptörvénybe ütközőnek találta, ezért megsemmisítette a Kúria, illetve a Pécsi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság azon döntését, melyet egy korábbi rokkantsági nyugdíjas indított a sérelmezett új ellátás kapcsán.

A felperes 2011. december 31-én III. csoportos rokkantsági nyugdíjat kapott 101.455 forint összegben. A megváltozott szabályozás miatt ezt az ellátást 2012. január 1-jétől rehabilitációs ellátásként folyósították tovább azzal a feltétellel, hogy részt kell vennie a komplex felülvizsgálaton. E felülvizsgálat eredményeképpen 2012. július 1-jétől a korábbinál jóval alacsonyabb összegű 28.420 forint rehabilitációs ellátásra vált jogosulttá b1 komplex minősítés alapján. A felperes az ellátás megállapításáról rendelkező határozat felülvizsgálata során a közigazgatási, majd a peres eljárásokban azt sérelmezte, hogy a nélkül állapították meg az egészségi állapotának javulását, hogy nem végeztek szakértői vizsgálatot arra vonatkozóan, hogy a fizikai állapota ténylegesen – élethelyzetét pozitívan befolyásoló módon – kedvezőbben változott-e.

Az Alkotmánybíróság 2019. január 29-i határozatának indokolásában egyebek mellett azt is kifejtette, hogy a tisztességes bírósági eljáráshoz való jog – melynek a Kúria eljárásában is érvényesülnie kell – az általa vizsgált döntések meghozatala során sérült, mivel a bíróság nem vizsgálta, és ezáltal nem is indokolta meg, hogy az állapotjavulás – melyre figyelemmel az érintett részére a korábbinál jóval alacsonyabb összegű ellátás megállapításra kerülhetett – valóban bekövetkezett-e. Az állapotjavulás tényét a bíróság nem az erre irányuló szakértői vizsgálat lefolytatásával, hanem csupán a korábbi rokkantsági nyugdíj besorolás, valamint az új, Mmtv. szerinti eltérő alapokon nyugvó minősítési rendszer egybevetésével állapította meg, holott nincs olyan előírás, amely értelmében az állapotjavulás tényét bizonyítaná önmagában a korábbi besorolás és az új minősítési rendszer százalékos összevetése. Mindezekre figyelemmel az Alkotmánybíróság – összhangban a korábbi döntésével – azt állapította meg, hogy „.az Mmtv. 33/A. § (1) bekezdés a) pontjában szereplő állapotjavulás, az ellátás csökkentésére kiható olyan tényezőnek tekintendő, amely az eljárás során önállóan, az érintett személy egyedi helyzetére tekintettel, orvosszakmai (és nem pusztán jogi) szakértői vizsgálatot és bizonyítást igényel, ugyanis az állapotjavulás bizonyításának hiányában az eljáró hatóságok nem tesznek eleget a tisztességes eljáráshoz való jog alkotmányos követelményének.”

A rokkantsági ellátásra vonatkozó szabályozással már tavaly is foglalkozott az Alkotmánybíróság. A 21/2018. (XI. 14.) AB határozatában – a fent ismertetetthez hasonló tényállású ügyet vizsgálva – nemzetközi egyezménnyel ellentétesnek ítélte, hogy a 2011. évi CXCI. törvény (Mmtv.) elfogadásakor elmaradt azon szabályok megalkotása, amelyek az új rendelkezések hatályba lépése előtt ellátásban részesülők esetében rendeznék azt, hogy a komplex felülvizsgálat eredményeként megállapításra kerülő ellátásuk összege összefüggést mutasson a korábbi ellátásuk összegével, illetve élethelyzetüket érdemben meghatározó tényleges fizikai állapotuk javulásának mértékével. Az Alkotmánybíróság döntése értelmében alkotmányos követelmény, hogy a Mmtv. 33/A. § (1) bekezdés a) pontjának állapotjavulásra vonatkozó kitétele kizárólag azon ellátásra jogosultak esetén alkalmazható, akiknek nem csak jogi értelemben vett állapota, hanem az élethelyzetét érdemben meghatározó tényleges fizikai állapota is kedvezően változott. A hiányosságok kiküszöbölése érdekében az Alkotmánybíróság arra hívta fel az Országgyűlést, hogy 2019. március 31-ig tegyen eleget jogalkotási kötelezettségének, mellyel rendezi ezt a helyzetet.

Jelenleg tehát már két AB határozat mondja ki, hogy a 2012. előtt ellátásban részesült, az új rendszerben pedig rokkantsági ellátásra jogosult érintettek esetén az állapotjavulás tényét nem elég a két minősítési rendszer összevetésével megállapítani, hanem arra vonatkozóan szakértői bizonyítást kell lefolytatni. Ezt a folyamatban lévő és a jövőben induló közigazgatási, illetve bíróság előtt folyó eljárásokban is alkalmazni kell.

Budapest, 2019. február 11.