Keresés
Tájékoztató a közlekedőképesség-minősítési rendszer felülviz
M3-as metró: várhatóan megállapodás születik a MEOSZ és a Fő
Tájékoztatás a közlekedési kedvezményeket érinto változásokk
Sorstársi rehabilitációs mentor felhívás
Sortársi Rehabilitációs Mentor program Képzési felhívás mell
Pályázati adatlap sorstársi rehabilitációs mentor programra
Rajzpályázatra beérkezett alkotások
Európai uniós támogatásból megvalósuló fejlesztési informáci

Meosz hírek: 29 év után nem nyert a budafoki mozgássérült trafikos

Hírek - 2013-08-14
Meosz hírek: 29 év után nem nyert a budafoki mozgássérült trafikos

Witt János huszonkilenc éve üzemeltet trafikot Budafok központjában. A súlyosan szívbeteg ember azonban nem nyert a mostani koncesszión, sőt: a második körben indoklás és aláírás nélkül utasították vissza pályázatát. Három demokrata párt flashmobbal kíván tiltakozni. Az elkövetkező napok valamelyikén az MSZP, az Együtt 2014-PM és a DK XXII. kerületi szervezete közös flashmobot szervez. A helyi demokrata erők összefogásának apropóját egy kétszeresen sikertelen trafikkoncessziós pályázat adja.

Witt János 1954-ben született, kétéves korában paralízises lett, minek következtében jobb lábára azóta is súlyosan biceg, hatvanszázalékos mozgáskorlátozottságot állapítottak meg nála, amiért 1992 óta rokkantnyugdíjas. Emellett 1999-ben volt egy infarktusa, a közelmúltban pedig ismét súlyos szívbetegségen esett át és emiatt azóta is kórházban fekszik. Interjúalanyunk 1978 óta volt trafikos, 1984 óta pedig ugyanazt a trafikot viszi Budafok városközpontjában. 1998-tól mostanáig betéti társaságként, családi vállalkozásban ment az üzlet. Főleg dohányt, emellett – egyebek mellett – üdítőt, játékokat, bizsut és valamennyi alkoholt árult.

Witt MSZP-tag, a Népi Platform elnökhelyettese, a XXII. kerületi pártszervezetnek pedig elnökségi tagja. Miután nem nyert trafikkoncessziót, még nem tudja, mihez kezd a dohány nélküli üzlettel. „A remény hal meg utoljára. Az üzletet minden körülmény közt megtartom, bízva abban, hogy egyszer a dolgok még jóra fordulnak” – mondta az atv.hu-nak. „Egy nagyon jól bevezetett üzletet vezetek. Gazdagodni nem tudtam a haszonkulccsal, de valahogy megéltem. A mai haszonkulccsal viszont ez egy aranybánya” – közölte munkatársunkkal. Kérdésünkre, hogy nem kérték-e fel strómannak, Witt úgy felelt: „Felkértek, de elutasítottam.”„Budafokon mindenki csak úgy ismer, mint a trafikost” – mondta. A fia nevében jelentkeztek a trafikkoncesszióra, mivel a kiíráskor, eredetileg a nyertes koncesszió még nem volt örökölhető „és gondolnom kellett a családom jövőjére”. Hozzátette: azt nem lehetett tudni, hogy menet közben a szabályokat – akár ezt, vagy az árrésre vonatkozót – megváltoztatják. „Nagyon úgy tűnik, hogy csak a Fideszhez közeli, szakmailag tapasztalatlan emberek kapták a koncessziókat” – vélte. Interjúalanyunk úgy tudja: a huszonhat kerületi győztesből öt-hat van, „aki üzlettel foglalkozik, volt legalább egy közértje, vagy árult például lottószelvényt”. A többit abszolút szakmán kívüliek nyerték – mondta Witt.

A sikertelen pályázata – és a trafikgate kirobbanása – után hirdette meg a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. a második koncessziót azoknak, akik az első körben pályáztak, de nem nyertek. Witt hangsúlyozta: teljesen megfelelt a második kiírása által támasztott feltételeknek, azonban pályázatát ekkor is negatívan bírálták el. „Tájékoztatjuk, hogy a megküldött jelentkezése alapján megállapításra került, hogy Ön a felhívásban előírt feltételeknek maradéktalanul nem felel meg, így Társaságunk a Pályázati Felhívás (sic!) alapján Önt dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultság továbbgyakorlására nem jogosítja fel” – állt a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt-től érkezett, aláírás és indoklás nélküli levélben.

2013 július 31.
 
atv.hu, Szegő Péter